2014. június 24., kedd

Kincses ládám



Kincses ládám


Kincses ládám kincses zárja,
Sokszor gondolok én rája!
Kinyitanám a ládámat,
Kiragyogna garmadája.
Arany jogar és cipellő,
Gyémántszállal szőtt szemfedő,
Rubintos király-korona?
Nem láttam még olyat soha!

Mit vennék én ki először,
Hogy a nyomor elköszönjön?
Mihez nyúlnék, mihez kapnék,
Kinek mit és mennyit adnék?
Kincses ládám rengetegje
Egész Földnek elég lenne!
Éhezésnek, szenvedésnek
Még nyomai sem lennének!

Kincses cipőt annak adom,
Ki a jó útra lép azon,
A jogart annak kezébe,
Kitől jön igaz reménye,
A koronát olyan főre,
Ki méltó rá és nem dőre,
A szemfedőt adnám annak,
Kitől semmit nem várhatnak.

Arany szívet – önző vagyok - 
Azt én magaménak tartom.
Bármilyen jól szétosztanám,
Álmodozás hibás talán:
Nem tudnám, hogy melyik pazar,
Melyik gyémánt, melyik arany?
Válogatás téves lenne,
Így a kincszár reteszelve!

            Filo-csibi


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése