2014. augusztus 19., kedd

Édes hazám



                        


                                   Édes hazám


Kevés az én tudományom,
róla írni mégis álmom,
hisz’ bölcsőmtől a síromig
ez éltem, s lesz takaróm is.
„Szülőföldem szép határa”
Kisfaludynak is vágya.
Áll méltósággal, szerényen
Károly szülőháza Téten.

Napot én is itt láttam meg;
emlékezve -  repdes szívem.
Gyermekként – de csodaszép volt -
ismertem minden fát, bokrot.
Szegénység mit sem számított,
Tét falu volt szép Párizsom;
itt élt anyám és családom,
ez volt önfeledt világom.

Külországokban bámulok,
könnyez szemem, amit látok:
gazdagság és pénzcsillogás,
nagyravágyás és villogás.
Tatár, török, német, orosz
századokig nem ostoroz;
hazámban is bőség lenne,
módosakkal vetekedne!

Hiszen magyar nem oly’ fajta,
esze, keze  ne mozogna!
Lelkem addig sír, kesereg,
míg nyomor dőzsöl sok helyen;
de honszerelmem ég tovább,
látunk mi is még csillogást!
Szülőföldemnek határa
ölelje édes hazámat!

                   Filo-csibi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése