2016. szeptember 23., péntek

Farkas Ilona: REGE



Farkas Ilona: Rege


Voltam maszatos, kócos aprócska,
összes mesehőst játszottam sorba’,
játék volt minden, mi volt köröttem,
ó, játszani én nagyon szerettem!

Fiatalságnak kell a játszótér,
hol világlátás, szerelem elfér;
győzni mindenképp – itt, most lételem,
győzni akartam – győzni szerettem!

Győztem én sokszor – legyőztek olykor,
hol jókor léptem – hol pedig rosszkor.
Sok emléknek, mely éjemen virraszt:
 mámorít mennye – fájdalma riaszt!

Életutamról néha álmodok,
ha visszanézek – sok kanyart látok;
takarnak árnyak számtalan szépet,
és jótékonyan fednek rémképet!

Ősz-bágyadt napfény könnyezi szemem,
sárga rózsákat szorít a kezem;
a gondolatom tétován járkál,
emlékek között kutat, botorkál!

Éjcsendben várom lelkem virágát:
 regélje múltam szebbik világát;
a rózsám susog – mécsesem alszik,
túl hangos a csend – rege nem hallik!

Filo-csibi

2016. augusztus 31.

                                                     
                                                         

               

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése