2015. március 7., szombat

Teringettét!



              Teringettét!


Üvegem nem nyílik, hiába feszítem,
cipzáram elakadt, húzom és fenyítem,
gombom és gomblyukam ellenem esküdtek,
se kezem, se lábam parancsot nem tűrnek.

Bolondját járatja velem ivóvizem,
táncol a pohárban, majd a földre libben;
nem találja helyét, makrancos a fűzőm,
a sapkámat két kézzel egyfelé űzöm.

A kanalam őrködik, nehogy elhízzak,
fele levest a tányérból kell, hogy igyam,
nem tiszteli a rúzsom  limest a számon,
szekreterben a patinás rend csak álom.

Kezemben a porcelánok polkát járnak,                      
azt hiszik a frányák, hogy farsangi bál van,
papucsaim lábamat nem is szívelik,
régesrég megromlott kapcsolatuk nekik.

Lekéstem:  futóversenyre  nem jegyeztek,
ha ez nem hencegés, most sétálni megyek;
jobb lábam teszem a bal elé: haladok,
hiúság miatt ütemet nem számolok.

Bal kezem a szívemhez mindig közel állt,
sminkelésem idején nógatni nem árt;
oktalan tárgyakkal közelharcot vívok,
csatát, ha vesztek, fehér zászlóra írom.

Bizony nem piskóta szárny nélkül repdesni,
gyávának kell görbe tükörtől ijedni;
a háborút tuti, hogy én nyerem majd meg,
mert mulatság csak nekem: sikerül vagy sem.
Teringettét!
        


                                  Filo-csibi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése