2015. január 30., péntek

Kései szerelem





            Kései szerelem


Fák alatt, lombok közt oson a szerelem,
megérint – ah, dehogy – ki ő nem ismerem;
nem hiszem el, pedig érzem a szívemen.
Kérdezem: lehet ez betegen, öregen?
Ismerős az érzés; sok évvel ezelőtt
csillagom állása akkor volt kedvezőbb.

Nem várt és nem remélt szerelem köszönt rám,
az örökkévaló kedves volt, öröm várt;
sok volt, amit elvett, vagy sosem fizetett,
életem alkonyán  járt nekem ezen tett.
Hallgatom Vivaldit, a Négy évszak bódít,
lángoló szerelmem még jobban mámorít.

Az esti homályban csapong az én lelkem;
tán a szerelembe csordultig beestem?
Az állomásnál a szóm nem azok várták,
érzelmem sikolyát kik értik és szánják,
mert felette volt az értékem sokaknál,             
köröttem lévők ezt sohasem díjazták.  
A kétszer kettő öt semmiképp nem lehet,
elszámolásnál a jutalom kér helyet.

Édes-bús borzongás fut át a testemen,
remegő kezemen, bicegő léptemen;
milyen a  külleme, tudni nem akarom,
örömöm, vígságom Őhozzá aratom.
Hangod vagy alakod, kezed vagy szép szemed,
ki tudja mi az, mi vonz hozzád kedvesem?
Reggel és éjszaka, bármikor, bármerre,
gondolatban járok mögötte, mellette.

Utoljára virít virág a szívemen,
illatos, szép színű, piros vagy ciklámen,
simítom, becézem, vigyázok rá szépen,
sokáig kellene illatozni nékem.
A hidegtől egyszer mégis elhervadna,
illatát, bársonyát szívemen otthagyja,
a szerelem száz és sok ezer csodáját
viszem majd az éter fényes varázsán át.


               Filo - csibi


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése