2014. július 19., szombat

Ahogyan rég volt



Ahogyan rég volt

Minden oly szép volt,  ahogyan rég volt.
Azúrosan kéklett nyári égbolt,
aranyló nap ragyogta földünket,
télen a hó paplanként terült el,
tavasz és ősz tették a dolgukat,
természetben szigorú Rend uralt.

Rendjén volt minden, kerek a világ.
Ki-ki adta, amit szíve diktált.
Nagy ünnepekre szép ruha dukál,
jó ember szomszédtól kaptam ruhát.
Iskolakezdés is ilyen  ünnep,
rendes öltözék kell – ki ne tűnjek.

Cipőm bölcsen – nehogy kilyukadjon -
várta az őszt, akkor felhúzhatom.
Nekem esemény volt – táska gyanánt
büszkén vittem anyám fonott szatyrát.
Télen táskám szánkóvá változott,
anyám ezen igencsak háborgott.

Gyermekkorom gyönyörű – úgy véltem.
Játszottam királylányt, efféléket.
Az leszek én is, ezt titkon hittem
valóságban is, nemcsak mesékben.
Egy kicsit még nőhetek, – gondoltam -
cipőm helyett topánkát kell hordjak.

A szatyromat majd messze elrejtem,
meglátná valaki – isten mentsen!
Selyembe fogok én megjelenni,
a hajamba gyöngykoszorút tenni.
Fehér lovon jön a herceg értem,
finom kisasszonyként kell kinéznem.

Reggelre eltűnnek a szép álmok,
herceget és lovát nem találom.
Azúros eget felhők takarják,
aranyló nap nem ragyog, csak halvány.
Hópaplant a jeges szél elkapta.
Nem illik koszorú ősz hajamra.

                                   Filo-csibi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése