2014. július 31., csütörtök

Dilemma



                   Dilemma


A képzeletemben él  három szelence,
Melyekben egész életem van elrejtve.
Folyton-folyvást a dilemma előtt állok;
Melyik a kedvesebb: egy, kettő vagy három?

Halasztást nem tűrő teendők elsőben,
A másodikban: „ráér majd ez későbben”!
Harmadikban lévőt megoldja az élet.
Van-e ennél is furább életszemlélet?

Hej, mikor az elsőbe raktam és raktam,
A harmadikra csak egy parányit hagytam!
Fűtött tennivágy, fiatalság ereje,
Hódítani vágytam földet és az eget.

Aztán szemem a középsőben feledtem;
Meggondoltam ezerszer! Minek sietnem?
Túl hosszú létra kell elérni az eget,
A föld gömbölyű, az ember nagyot eshet.

Száguldtak éveim, sas szárnyán reppentek,
Harmadik szelencébe emígy szerettem.
Vonzóbbnak találtam a másik kettőnél,
Untalan az ő fedelét nyitom föl én.

Első szelencémet hűtlenül elhagytam,
A másodikat látogatom néhanap,
Már csak a harmadikért repes a lelkem,
Oldjon meg a magas ég mindent helyettem!


                                Filo-csibi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése