2014. április 13., vasárnap

Teringettét!



                               Teringettét!




Üvegem nem nyílik, hiába feszítem
Cipzáram elakadt, húzom és fenyítem
Gombom és gomblyukam ellenem esküdtek
Se kezem se lábam parancsot nem tűrnek.

Bolondját járatja velem ivóvizem,
Táncol a pohárban, majd a földre libeg.
Nem találja helyét, makrancos a fűzőm
A sapkámat két kézzel egyfelé űzöm.

A kanalam őrködik, nehogy elhízzak
Fele levest tányérból kell hogy megigyam
Nem tiszteli  a rúzsom  limest a számon
Szekreterben a patinás rend csak álom.

Kezemben a porcelánok polkát járnak
Azt hiszik a frányák, hogy farsangi bál van.
Papucsaim lábamat nem is szívelik
Régesrég megromlott kapcsolatuk nekik.

Lekéstem :  futóversenyre nem jegyeztek
Ha ez nem hencegés, most sétálni megyek.
Jobb lábam teszem a bal elé: haladok
Hiúság miatt ütemet nem számolok.

Bal kezem a szívemhez mindig közelállt
Sminkelésem idején nógatni nem árt.
Oktalan tárgyakkal közelharcot vívok,
Csatát ha vesztek, fehér zászlóra írom.

Bizony nem piskóta szárny nélkül repdesni
Gyávának kell görbe tükörtől ijedni
A háborút tuti, hogy én nyerem majd meg
Mert mulatság csak nekem: sikerül vagy sem.

Látom, amit látok, fény van még szememben
A csúcson áll és egyedi minden ember
Homo sapiens nem hibátlan, de csodás
Atlaszunk is ilyen, sokszínű és pompás.
                                   Teringettét!            

                                                  Filo-csibi


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése